Alla inlägg den 23 mars 2014

Av who do you think? - 23 mars 2014 09:04

Stress.

Folk stressar för mycket.

Ja det kanske inte var någon nyhet.Å andra sidan så är inte detta en nyhets blogg som tur är. För isåfall hade jag nog failat ganska många gånger. (För jag är ganska efter med saker ibland)

Jag ser ofta när jag går av bussen att många springer till nästa buss för att hinna. Stressar. Knuffar sig fram för att komma först ut ur bussen så de ska hinna med nästa buss.

Jag? Jag väntar tills alla bokstavligt talat ploppar ut ur bussen för att alla knuffar på. Sen stiger jag av, tänder min cigg och promenera bort till nästa buss. För jag har alltid så god tid att jag har tid att missa en buss. 


Varför väljer folk att åka så sent så de riskerar att missa sin buss? Varför väljer folk den där extra halvtimmen att sova så de sedan måste stressa? Varför lägger sig inte folk en halvtimme tidigare så de kan gå upp en halvtimme tidigare?  


För lite sömn är inte bra. Men att starta dagen att stressa är inte bra heller. 


Folk höjer på ögonlocken (ja jag skrev ögonlocken, varför? No idé. Skilja mig från alla andra kanske?) när jag säger att jag går upp nästan 2 timmar innan bussen ska gå. För jag helt enkelt inte vill stressa.


Så dagens tips. Starta INTE dagen med att stressa. Du får en så mycket bättre dag om du startar den lugnt och sansat! 


Tråkigt inlägg men mycket sann fakta! Seen it myself! 

Presentation

1 liter tankar och åsikter
3 dl djur
6 msk foto
4 tsk skönhet
Och lite humor efter humör!

Ett recept som sammanfattar vad hela bloggen handlar om.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards