Alla inlägg den 24 mars 2014

Av who do you think? - 24 mars 2014 08:00

En vän.

Vad är en vän egentligen? Vad gör en bra vän till bra? Och vad gör en dålig vän till en dålig?

Här är nog åsikterna kluvna.

Själv har jag få men nära vänner. Alla med sina olika bra och dåliga sidor. Men har man någon kär så ser man förbi bristerna. Dem kompletterar varandra. Jag är inte bättre själv. Dem har fått se förbi brister på mig med. Brister som jag själv knappt står ut med.

Dem är ett urval av många som jag stött på och umgås med under min lilla livstid. Dem är ett måste. Utan dem hade jag inte varit något.

Dem lyssnar, dem skrattar och dem gråter med mig. Dem höjer min livskvalitet.

Vissa faller bort ibland. Ibland kommer dem åter, ibland inte.

"Ingen förlust" brukar jag tänka. För en vän låter inte en annan vän falla i glömska oavsett vad orsaken är. En vän är ärlig. Pratar om det och förlåter.

Så vad är en vän? Jag tänker inte rabbla upp en massa egenskaper. För jag tror inte en vän är en person med specifika egenskaper.

Så för att inte lämna frågan helt obesvarad så tror jag en vän är en person du litar på och håller kär. Det är en person du inte vill mista. DET tror jag är en vän.

Presentation

1 liter tankar och åsikter
3 dl djur
6 msk foto
4 tsk skönhet
Och lite humor efter humör!

Ett recept som sammanfattar vad hela bloggen handlar om.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards